fredag 19 maj 2017

Om 20 minuter går jag till bussen som ska ta mig till Karlskrona och sen bil vidare till Malmö. Som vi har längtat efter denna helgen! Vi har sparat pengar varje månad i 2 år i en gemensam pott för att kunna hitta på nåt när vi fyller 30. Vi har samlat ihop 16.000 tror jag det var (Marie är den som har koll) och det räcker till hotell, resa till och från Malmö samt varsin HEL tatueringssittning. Bara den kostar 5000 spänn. ;) det här ska bli så jäkla kul, och nödvändigt! Vi behöver alla en paus nu. 

Igår fick jag påminna vissa av mina små troll att vi ses på tisdag nästa gång. Det var inga problem, det är nog jag som är mesigast ;) men de behöver i alla fall veta innan så att man inte bara struntar i att dyka upp. Då tror de att man lämnar dom. Och det har jag inte i min plan. 😊 

en av de allra minsta på mitt fritids var så söt igår, han blev så glad för en så liten grej. Häromdagen kom jag tidigare till jobbet för att lösa av en kollega, men sen behövde jag aldrig lösa av henne. Så jag hade 20 minuter tillgodo. Då kom den här lille plutten med en kapitelbok som han lånat på bibblan. "Kan vi läsa den här?" Jag älskar högläsning, jag älskar älskar att få lyssna på sagor själv också, älskar att göra mig till i rösten osv. Men mest älskar jag den stunden, för den blir så personlig. Det är inte många barn som ber om högläsning nu för tiden, men när någon ber om det, då tackar jag ja! 😂 vi kröp upp i soffan och läste, och han var så nöjd. Igår hade jag också tio minuter över på morgonen (vilket sällan händer) så jag frågade barnet "kan inte du hämta boken?" Han kutade iväg och kom tillbaka snabbt som tusan, och så läste vi. Alltså så himla mysig start på dagen! Jag ska faktiskt försöka införa det mer på vårt fritids, för man behöver såna stunder. Barnen behöver det också. 💕 

Inga kommentarer: