fredag 12 maj 2017

Imorgon har vi öppet hus! Idag genrepade vi på skolgården! Alla våra 7-åringar (dvs 120st) har övat in två låtar de ska framföra imorgon. En sydafrikansk låt där vi har noll koll på vad texten betyder, och en svensk vår-sång där vi har lagt till tecken som stöd. Så coolt! Och som vi har tjatat, tragglat och envisats med att de måste tagga till och vara aktiva på lektionerna för att allt ska sitta.. så sjukt roligt ändå när man står där utomhus med solen i ögonen och alla barn står uppställda och vartenda tecken sitter. Sången sitter, rörelserna.. de lyssnar ju trots allt, även när man inte tror det! 😊 

Vi lär nog barnen mer än vad man tror. Igår sa en av mina tjejer "nu för tiden kan jag knyta skorna själv, det har jag gjort sen du lärde mig". Jag har aldrig lärt nån att knyta skorna vad jag vet, däremot har jag haft planer på det. Jag frågade "har jag lärt dig det? När då?" 
-i julas. Du lärde --- också, hon kan med knyta nu. Du visade bara hur du knöt, och sen kunde vi det. 

Sötisar. 💕

Inga kommentarer: