torsdag 11 maj 2017

Shit vad jag är trött! Lång arbetsdag idag.. vi har äntligen haft vårshow! Vi har övat och planerat i månader, och emellanåt har det varit blod svett och tårar. Idag var barnen så nervösa hela dagen, och i vanlig ordning fixar vi allt i sista minuten (men det är också då allt blir som bäst). Första "problemet" dök upp när vi stod och sprayade barnens hår och hjälpte till med ombyten. Eeeeh. Hoppla vad mycket folk det är! Vi har inte plats till alla - vad gör vi? Fixades snabbt, men publiken satt packade som sillar ;) innan start taggade vi igång ungarna med "mitt team". Det är fan magiskt att få känna den tillhörigheten i ett team. Barnen stod och skrek MITT TEAM, och det lyser i ögonen på dom. Fan vad gemenskap är viktigt.. 💕 

Sen var det dags. Strålkastarna fixades i sista minuten, och med dom påslagna kunde showen börja. Vilka jäkla ungar vi har! De bara röjde från början till slut, trots nervositet! Man känner sig så stolt över dom. Sen började tekniken strula. Musiken dog. Den var jag ansvarig för. Svettig och nervös över hur jag skulle lösa detta. Samtidigt började publiken svettas av strålkastarna och jag började tappa tålamodet. Fick snabbt koppla i en annan anläggning, sen var vi igång igen. Showen avslutades med vattenstänk överallt eftersom Samir och Viktor stod halvnakna i en pool mitt på golvet. 😂

Jag ska försöka släppa det där med tekniken, men jag hakar upp mig på sånt. Men om jag ska tänka generellt så var det en grymt lyckad show! Älskade barn ❤️

Inga kommentarer: