torsdag 10 november 2016

Ibland måste man få gnälla, och det gjorde jag igår. Presidentvalet tänker jag inte ens kommentera, även om jag egentligen har tusen åsikter om det. Men mina sjuåringar resonerade klokare under valvakan än vad väljarna gjorde. 👊🏽 

I alla fall.. igår var en sån dag där jag kände mig gnällig. Jag börjar känna av en förkylning som kryper sig på, jag känner stress och trötthet. Ibland otillräcklig. Men musikundervisningen började igår, och det kommer bli så jäkla kul tror vi!! Barnen var exalterade och många tyckte det var roligt. Idag däremot hade jag inte lika mycket energi under musiken, men jag hade desto mer positiv energi på fritids på eftermiddagen. Jag har så många barn som får mig gråhårig. Men de får mig även att skratta, de gör mig klokare för varje dag, och de ger mig så mycket glädje. Så även om stimmet ibland är så stimmigt att man knappt vet vart man har röven så ger ungarna ändå så mycket glädje, och på nåt jäkla vänster koll på dom små liven. Trots att man inte har koll på sig själv eller att man slutade för en kvart sen eller att man lagt ifrån sig både sin egen mobil och fritidstelefonen. Osv osv. ☺️

Efter jobbet idag mötte jag upp Marie på stan. Äntligen hann jag in i musikaffären för att köpa en ny gitarr. Har tänkt tanken i flera veckor men inte hunnit. Men nu. Äntligen 🎸

Inga kommentarer: