måndag 7 november 2016

Imorse vaknade jag upp till ett vitt Kalmar. Jag älskar ju snö, som många vet! Jag hatar däremot att vara blöt och kall, så imorse tog jag både kängor, tjocktröja, vantar och överdragsbyxor. Struttade iväg och kände mig upprymd! ☺️ väl framme på jobbet var det svårt att hålla barnen inne så tidigt, de ville ju så gärna ut. Men vid den tiden är det mörkt, plus att jag inte vill släppa ut dom utan att det är fler vuxna på plats. Så de fick vänta. Vi kollade på sunes jul fram tills det var dags att gå ut 🙊☃️

Sen idag har Agnes och jag röjt i vår kommande musiksal. Det har varit turer fram och tillbaka, och vi har väl inte känt oss taggade till tusen. Men nu gör vi det. Känns bättre och bättre hela tiden! Vi har inte hållit igen på någonting, utan varit bestämda med hur vi vill ha det. Det flyter på men än är allt inte klart. Mer som ska fixas innan onsdag men tills dess får det bli som det blir. Vi behöver ju inte gå så hårt fram i undervisningen första veckan. ☺️ vi är på gång och det känns kul! 

Sen fick jag veta en annan sak nu på eftermiddagen. En sak som jag inte kommer ha tid med, men som jag blev asglad över att ens ha blivit omtalad i, pga min syn på pedagogik. 🤘🏻

Inga kommentarer: