måndag 4 januari 2016

Tillbaka till verkligheten idag. Skola. Jag HAR pluggat på "lovet", men jag har pluggat alldeles för lite. Magistern frågade idag om vi haft en bra jul. Sen frågade han om vi gjort som han sagt, och avsatt tid till plugget. Någon pep ut ett "nej". Vi har tenta på fredag. Och den känns inte som världens lättaste, faktiskt. Magistern frågade "och hur har ni tänkt lösa det här då?" Jadu. Vi löser det. 

Jag har pluggat lite, och jag känner mig mer säker idag än igår. Så förhoppningsvis är min känsla rätt. Men jag hade inte känt mig det minsta säker om jag faktiskt inte pluggat alls under ledigheten. Det var därför jag valde att åka hem till Kalmar så pass nära efter julafton, just för att jag ska kunna lägga lite tid på skolan. Och jag la två dagar, och nu känns det som att det (för stunden) är tillräckligt. Men hela veckan blir det schemalagt plugg, både på morgon och kväll. Sofie och jag startade redan direkt efter skolan idag. Och fortsätter imorgonbitti.. 

Det är mycket nu. Men ikväll tänker jag umgås och ta en öl eller två med Macke. 

Inga kommentarer: