fredag 2 oktober 2015

Igårkväll somnade jag. Jag satte mobilen på flygplansläge, och somnade. Och jag fortsatte sova på bussen imorse. Och på bussen på väg hem, men då somnade jag som först i jämjö, så det blev en intensiv kvarts sömn. Ändå är jag fortfarande slö. Och tacksam att helgen är kommen! Det är såhär det blir när jag hållt igång länge, särskilt när mitt huvud gått på högvarv länge. När bägaren väl är full och jag inte orkar mer - då tar min kropp över besluten åt mig. I detta fallet är det skönt, för jag behövde detta. Känner mig inte alls lika klen och skör efter ikapp-sovning, i alla fall inte om man jämför med igår. 

Idag har vi fått lära oss om modern orientering. Geocaching och turf. Alltså, så jäkla roligt! Jag som brukar vara lite anti att ta in för mycket teknik i skolan och fritids älskar att ta med sånt här! Här accepteras tekniken, men kidsen är tvungna att vara aktiva. Då är jag inte alls lika bakåtsträvande. Vi fick även provs på både geo och turf. Svinkul!! Längtar tills jag bor i Kalmar, för då ska vi ut om nätterna och leta både cacher och zoner. ;) förstår faktiskt de som blir maniska i sånt här, hoppas bara inte jag blir en sån. Jag som aldrig fastnade för någon sport som barn hade ju älskat det här, så jag lär leta även när jag inte är ute efter att  leta. 

Inga kommentarer: