torsdag 24 september 2015

Jag har aldrig tyckt om när folk bestämmer över mig, så har det alltid varit. Jag bestämmer över mig. Punkt. Men på senare tid har jag upptäckt små små spännande saker som jag vägrar rätta mig efter som jag aldrig tänkt på. 

1: Spotify. Jag använder mig av premium, för att jag behöver min Spotify dagligen. Förra månaden hade inte pengarna dragits så rätt som det är var jag på gratis-versionen. Den innebär att du endast får byta låt 5 gånger, sen shufflas låtarna och du kan inte göra nåt åt saken. Jag blir vansinnig när någon annan ska tala om för mig vilka låtar jag ska lyssna på när jag inte vill själv. Det bestämmer jag (jag gillar för övrigt shuffle-funktionen, men på MINA villkor). 

2: regler. Exempel : jag cyklar över ett övergångsställe vilket jag inte får, och bilen stannar. Då vinkar jag som tack, för där vet jag om att jag gör fel. Men när jag GÅR över ett övergångsställe så vinkar inte jag som tack. Aldrig. Det ska ingen bestämma, för där FÅR jag gå. 

3: erbjudanden som trycks upp i ansiktet. Ibland är det tacksamt, såklart. Men när jag är stressad, ska in och handla något, då skiter jag i om hela jävla butiken är gratis, för jag var bara ute efter det jag handlade. "Men du får tre par för samma pris". Yes, jag fattar - men jag ville bara ha två par. 

Allvarliga bekymmer, men ganska kul ändå, för sånt här går ju inte jag omkring och tänker på utan det slog mig bara plötsligt. Envis eller dum i huvet, välj själv. 

Jag har överlevt natten som synes. Var sjukt jobbigt imorse men nu kommer det upp lite host i alla fall, så för stunden mår jag bra. Ska spendera dagen i bibblan i Kalmar för att komma nån vart på min tenta. 

Inga kommentarer: