lördag 29 augusti 2015

Gick upp sketatidigt och började "organisera" i garaget. Jag vet inte om det var bättre innan eller nu ;) men jag har packat om lite. 

Sen tog jag in alla säckar med kläder, sängkläder, överkast osv. Startade projekt tvätt (sådär 10 maskiner) och då fick jag städ-jäveln i mig. Lite bra musik med Mårtens världs-ljud, och så tog jag några öl. Sen var jag igång. Efter en fjärdedel av huset (tar det ALDRIG slut?) så insåg jag att det här är ett projekt som tar tid. Och gärna planering. Fattar inte att Jennie orkar när Mårten är iväg, men det talar bara om lite till hur bra hon är. För hon gör det här med tre barn kring benen, mat på spisen osv. Jag är helt slut. 

Cyklade till Coop och köpte mat, snus och godis. När jag kom hem igen insåg jag att jag inte ens har gått igenom halva huset ens. alltså, det är inte överdrivet stort, men ALLT tar tid. Jag har tvättat mellan varven och så, men ändå. Jag är van vid att gnälla över 47 kvadrat. "Åh nu är det dags att städa IGEN". Här, i det här huset, då är det säkert dags att städa igen när man precis ställt in alla grejer och börjat anse sig som klar ;) 

Fast jag hade ändå inget planerat idag, mer än att få ordning på mina grejer. Så det här ser jag som ren underhållning, och rent blir det! ;) 

Parantes : jag (och andra) påpekar ju ibland att Alma är "min" avkomma, och det kan jag hålla med om i mycket. Likaså Alfred i musiksmak, klädval osv. Men till sättet.. Särskilt när JAG ser helheten nu i ett tomt hus med tre (fyra med mig) barn, så ser jag direkt vem det är som jag borde dela DNA med. Att försöka städa Albins rum är som att städa mitt eget. Det är det rum som SER värst ut men som är innefattar mest organiserat kaos. Precis som jag. Han kommer förmodligen bli sur att jag rört till hans "ordning", och i så fall förstår ja honom. Jag kan ha en fåtölj precis full med kläder, kuddar, papper osv. Jag vet exakt vilket som är använt, vilka papper som är viktiga osv. Men skulle någon hälla ut allt på golvet skulle jag inte ha koll längre. ;) 


Inga kommentarer: