måndag 5 januari 2015

Rastlös i själen.

Imorse var första morgonen på flera månader som jag inte väcker Malin genom att vansinnes-vråla att hennes alarm ringer. Nej nej. Imorse kröp jag in under hennes täcke och bad om kli på ryggen. En mysig morgon för omväxlings skull tyckte hon. 

Idag har jag vart så i farten. Det märks att jag inte har några rutiner nu. Det är jobbigt. Jag behöver vara sysselsatt heeeeela tiden. Först satte jag ihop skivspelaren och spelade skivor till förbannelse! Sen började jag rensa i mitt rum och stuva om allt för att få plats med skivspelaren.
Sen lagade jag handtaget på toalettdörren. Sen började jag sy. Ska sy dit märken på lindas väst och har inte haft tid, men nu så. Terapi. 
Sen gick jag till Willys för att handla så jag kunde laga mat till Malin kom hem. Willys ska renovera och har därför tömt butiken. Gick vidare till Lidl. Jag hatar Lidl. Hittade bara hälften av vad jag behövde, så jag gick även till frukthuset. Lagade mat. Spikade upp mitt misfits-lakan på väggen (se bild på hur det är att vara dvärg i en lägenhet anpassad för långbenta). ;) 

Malin sa när hon kom hem "fy fan vad man märker att du är ledig och inte tillräckligt stimulerad. Bra för mig eftersom du lagar grejer, men fan. Chilla."  Vågade knappt sägs att jag ska laga en sak till på onsdag, men det tar vi på onsdag. ;) 
En pall på en stol. Annars når man inte.

Inga kommentarer: