tisdag 14 januari 2014

Sömn är viktigt, men tydligen går det lika bra utan. Nu ska inte jag gnälla, det finns dom som har det värre.
Men inatt, när jag väl lagt mig ner (bara det är ett projekt), så somnade jag. Vaknade av mensvärk och blev liggande en bra stund. Kved och masserade min egen mage - lyckades somna om.

Däremot..
Har jag en sambo som ställer 10 alarm på TRE olika telefoner. Med start klockan 5. Hon vaknade inte. Men JAG gjorde. Skrek på henne - somnade INTE om. La mig på spikmattan i en timme så jag blev av med mensvärken i alla fall.
Inatt ska jag ta en tablett och sova. Länge. Hemstudier nu resten av veckan. Lär behövas. Har en inlämning och en tenta denna veckan.
Ska ta tag i det nu faktiskt. Känns som att jag inte gör annat! Vilket är bra, för är jag sysselsatt så tänker jag mindre.

Idag är en sån där dag. Har vart skitbra i skolan, pratade oss igenom ytterligare ett seminarie. sen så fort jag satte mig på bussen började jag tänka. Och somna lyckades jag inte med heller.
Fattar inte hur min hjärna pallar trycket.

Inga kommentarer: