tisdag 14 januari 2014

Jag ångrar att jag tog hem Isaacs fina, röda, fantastiska elgitarr! Fast nej. Just när jag börjar bli bra.

Det är det som är problemet - det finns inget annat, jag övar och spelar hela tiden! (ADHD, ni vet det här med att snöa in sig på grejer..) Och det bästa med en elgitarr utan förstärkare är att man KAN spela när som helst för den är så tyst! Och fin. Och röd. Och fantastisk.

Det bästa är att när jag blivit så bra som jag planerar.. Då kan jag stolt säga att jag lärt mig själv. För det är det jag sitter och gör. Tar fram en låt med utskrivna ackord på datorn, härmar, spelar.. Tills det låter bra och fingrarna ömmar.
Fan, vilken fin gitarr! Den ska jag skriva med i mitt vita arkiv, den får Isaac avvara den dagen. Ner i kistan!

(Nödvändigt när man har en fin, röd, fantastisk elgitarr hemma är att skriva en lista innan man lägger sig på allt som SKA göras imorgon INNAN jag tar fram den).
Piss att det ens finns andra måsten. När man har en fin, röd, fantastisk elgitarr hemma.

Inga kommentarer: