tisdag 29 oktober 2013

När jag besökte min kommande praktikplats häromdagen fick jag frågan av en liten tjej : "Hur kommer det sig att du vill jobba med fritidsbarn? Vi kan nämligen va skitjobbiga ibland.."
Söt. Vet knappt vad jag ska svara, jag vet att jag vill jobba med barn men varför just fritidsbarn.. jadu.

Idag hade vi föreläsning där även föreläsaren frågade "varför har ni valt läraryrket?" Det var ingen direkt som svarade på det.
Tre timmar senare på denna föreläsning frågar föreläsaren om vi alla kan minnas att vår egen skolgång vart perfekt? Nej den var långt ifrån perfekt. "Och ändå väljer ni att ge er in i den verksamheten! Varför då?"
För att vara med och förändra, förbättra och påverka. Rätt logiskt när man tänker efter, även om det tar tid att få fram det själv. :)

Idag har vi äntligen fått betyg på hemtentan som jag haft ont i magen över! På del A kunde man få G och på del B kunde man få VG. jag fick G och VG, dvs VG. ;) så sjukt jävla nöjd! Som jag slet med uppgiften, jag som grät och gav upp till slut! Men skam den som ger sig, uppenbarligen. :)

Inga kommentarer: