måndag 10 oktober 2011

3 ringde mej idag.

3 ringde mej idag på lunchen. Mitt bredband löper ut nu och säljaren frågade om jag var nöjd.
"Ja."
"Vill du fortsätta ha bredband med oss på 3?"
"Ja."
"Jag kan nu ge dej samma pris fast en högre hastighet på bredbandet".
"Låter bra, ta det."
"Och så har vi en kampanj, att om du lägger till 19:- per månad så får du en ny telefon."
"VA?!"
Och så lite diskussion om vilken telefon osv, kom fram till att den jag har är betydligt bättre än det han erbjöd. Ändå tackade jag ja. Av vilken anledning vet jag inte, han var väl duktig antar jag. Den telefonen jag vill ha när detta abbonemanget är slut är ju en uppdaterad version av den Galaxyn jag har, nämligen Galaxy II. Den kunde han såklart inte "ge bort" för 19:- per månad.

När jag var på väg hem ångrade jag köpet av den andra dåliga telefonen, ringde upp killen och sa :
"Jag ångrar mej, jag vill inte ha telefonen. Ge mej en Galaxy SII.."
"Mm, du ångrar dej alltså?"
"Mm.."

Vi pratade nästan hela vägen hem och kom fram till en deal. Jag får om fem dagar en VIT Samsung Galaxy SII och det känns så bra! Först kände jag ångest. Särskilt eftersom mitt nuvarande abbonemang inte går ut förrens om ett år. Men herregud, för 199:- per månad får jag denna! Och tro inte att jag inte är nöjd med den jag har, så som jag har tjatat - men SII:an är klart bättre. Inte bara LED-skärm utan även dubbla processorer.. ;) Jag går UPP i pris månadsvis, men i det långa loppet kommer jag tjäna på det tror jag eftersom den ligger på nästan 7000 kontant.

Det enda felet på den telefonen jag har idag är att den hakar sej ibland, vissa dagar lite oftare och det är störigt. Men trots detta så älskar jag den, faktiskt! Men när det gäller mobiltelefoner är jag sådär töntig, kan jag skaffa en nyare och bättre ett år efter att jag köpt en ny så gör jag det. Kommer dock behålla den jag har, för att den är så jävla snygg och jag har aldrig vart så nöjd med en telefon som med denna. Hade inte SII:an kommit ut hade jag behållt min långt efter bindningstid kan jag lugnt säga.

Ångesten la sej när jag ringde Tobbe och han sa att det var en bra deal, och till och med mamma sa att det var jättebra gjort! ;) Så med deras medhåll känns det nu bra, kan knappt vänta tills den kommer! ;)Bild lånad av tre.se
Fin, visst? Jag gillar verkligen utseendet på Galax-telefonerna och som sagt - jag gillar verkligen min nuvarande telefon. Men är det nån gång min nuvarande Galax ska vika sej så är det för denna. :)


Inga kommentarer: