fredag 29 juli 2011

Finmiddag - check!

-Är du min pojk, Abbe?
-Ja, det är jag.
Så sant som det var sagt!

Jag är tacksam att det är helg, att jag har två dagars ledighet framför mej. Jag är tacksam att jag inte kommer ha jobbångest på söndag eftersom det endast är en vecka kvar tills jag är ledig i tre.

Jag är så trött, somnade direkt när jag kom hem. Vaknade av att Mårten ringde och sa att maten var klar! Han och Jensan hade lite middag hemma ikväll. Så jag pallrade mej dit, åt, drack en öl och lite kaffe och så hem. För att ta hand om min tvätt. Kul en fredagkväll. Men det gör inget, ska ändå lägga mej tidigt. Om jag inte råkar stanna uppe och läsa bok-helvetet som jag inte kunnat slita mej ifrån på hela veckan!

Inatt hade Tobbe och jag ett skrattanfall som pågick i säkert en halvtimme, så drygt.. Det gick verkligen inte över, hur vi än försökte! Båda skulle upp idag, så vi ville verkligen bara sluta skratta och komma till ro. Icke! Minns inte ens vad vi skrattade men att vi var övertrötta var nog en liten orsak till att precis allt var så himla kul! ;)

Men jag måste vara pigg imorgon. Shopping med två utav brudarna från jobbet! Trevligt! :)

Boken, ja.
Den är bra från sida ett! En bebis hittas i en påse i skogen, en bebis som växer upp inlåst i en källare och som tolvåring mördar sina "föräldrar" med hammare och borrmaskin. Mycket spännande bok! :)

Inga kommentarer: