måndag 27 juni 2011

Varje dag..


Åkte in till stan direkt efter jobbet och handlade present till Malin, och sen stack jag inom pappa och Malin och Charlie för lite kel. Var ett tag sen jag såg dom sist. Barnaskrik och barnaskratt om vartannat, inte konstigt man blir trött i huvudet efter bara ett par minuter. ;) Frågade pappa om han inte stör sej på oljudet när ungen skrek och han frågade : Vilket oljud?
Låter säkert som ljuv musik i en småbarnsförälders öron. Eller nåt. :) Inte för det, jag älskar barn och har alltid gjort! Men ibland är bebisskrik bland det värsta ljudet i världen.

Ikväll blir en tidig kväll känner jag. Jag är trött.
Imorgon ska jag till farbror doktorn, undrar hur detta kommer gå. Jag hatar ju att gå till doktorn.. Jag är livrädd för att de ska hitta andra fel på mej, det är alltid därför jag drar mej för att gå dit. Tror jag.. :) *Peppar peppar*

Jag är heller ingen sjukhusmänniska, jag beundrar folk som kan jobba med sånt. Igår skulle jag bara gå upp till sjukhuset och hämta ut pengar, bankomaten ligger precis innanför sjukhusets dörrar. När jag kommit halvvägs dit börjar mina ben att skaka och jag känner mej väldigt illa till mods. Då blir det automatiskt att jag inte kan sluta tänka på min farmor, att det var där jag träffade henne de sista gångerna.
Nog om det. Nu ska jag duscha, sen hoppa i säng!


Fina lilla farmor, om du visste hur stor del av min dag som du fortfarande surrar runt i mina tankar.. Du är allt som oftast det första jag tänker på när jag vaknar, på riktigt. Och skulle det någon gång inte vara så, så är det när jag får tystnad runt omkring mej som jag börjar tänka på dej, eller när jag ser fotona hemma på dej, eller lilla hunden som jag fick när du dog. Den lilla hunden, som jag sa att jag skulle ha en vacker dag ända sej jag var liten. Den lilla hunden som var det mest självklara att jag ville ha som minne av dej. Den står där så fint på mitt golv, och påminner mej om dej varenda dag. Varje dag tänker jag på dej, farmor. Och varje dag saknar jag dej. Ibland gråter jag efter dej. Du är och förblir kvinnan i mitt liv - den människan som har fått den mest speciella platsen i mitt hjärta. Den platsen har du. Jag älskar dej, farmor Reseda!

Inga kommentarer: