söndag 26 juni 2011

Midsommar!



Midsommarafton var kanon! Det blir ofta kanon om man känner sej bekväm och tillbringar dagen enbart med människor man tycker om!

Vi sov ut, sen tog vi tag i att storstäda Tobbe och jag. De andra mupparna låg och kollade på film. Ovanligt. ;) När vi var klara med det tvingade vi ut Simon och Malin att gå ut i skogen och hämta löv och grenar till midsommarstången. Snällt, båda kom hem och var helt röda i ögonen och snoret rann. De är båda allergiska mot pollen, men så långt tänkte ju inte nån av oss. ;)
Tobbe och jag gick vår lilla plocka-blommor-runda till midsommarstången, precis som förra året. Det är så mysigt! När vi kom hem började jag trixa med midsommarstången medans de andra ordnade maten.

Sen kom det folk, och då grillade vi, spelade spel, drack öl, spelade kubb. En sån där mysig midsommarafton med lagom med folk!

Som vanligt när jag har druckit har jag svårt att sova länge på morgonen, så jag gick upp och tog tag i monsterdisken. Och som vanligt när jag har druckit så blir jag bakfull, så jag fick avbryta diskandet fyra gånger för att gå och spy. ;)
Vi hade efter det bara en slappedag med pizza och film-mys. Vädret var ändå inte så fint och vi var alla så jävla trötta. Skön dag!

Idag blir det utebadet, om jag får bestämma. :)

Inga kommentarer: