tisdag 18 maj 2010

Dagens pinsamma.

Ah, så jävla pinsam grej hände nyss! :)
Johan, jag och Istvan var på väg hem från Willys. Skulle gå övergångsstället, och det kommer en bil i ilfart, som inte verkar se att vi är halvvägs över. Dessutom såg det ut som att hon SMS:ade samtidigt. Inga gröna eller röda ljus.

Sånt gör mej lite förbannad, för tänk om det kommer en blind människa och ska över? Jag vet att blinda människor ofta är rutinerade och hör bättre än vad jag gör, men ändå.. Eller ett barn, tänk om ett barn rusar ut mitt i gatan?
I alla fall - jag blev förbannad och vrålade nåt.
Tio minuter senare stannar samma bil, vevar ner rutan. Ber så hemskt mycket om ursäkt för att hon inte stannade, vi har helt rätt - hon skulle stannat! "Bra att ni reagerar!" sa hon sedan. Haha! ;)
Pinsamt? I vanliga fall brukar jag kunna stå för vad jag säger, och hon sa uttryckligen att hon såg att tjejen, dvs jag, reagerade. Men i detta fallet blev jag så jävla paff, så jag bara stod där. Och såg dum ut.
Skärp dej, Angeliqa! :) Det var dagens pinsamma, det.

Inga kommentarer: