fredag 23 april 2010

Myskväll.

Albin när han var en liten bebis.

Albin var ett litet åskmoln när jag kom, satt på sitt rum och vrålade för fulla muggar. Efter en stund gick jag in till honom, klappade honom i håret och frågade om han var sugen på fredagsmys. Ungen tystnar. Tittar upp, och torkar tårarna. "Mm.." säger han bara.
Han börjar rota fram gitarren, räcker över den till mej och säger "Spela, Kakisch! Jag ska sjunga - du ska spela, okej?" Okej. Sagt och gjort. Jag spelar, och han sjunger. För kung och fosterland! Mora Träsk - klappa händerna! Och så ännu mera Mora Träsk.. Ungen fick ju äran att se sina stora idoler live igår, så han var fortfarande hypad över det. Och jag ska snart få se Lady Gaga. ;) Abbe är lite avis, för Pokerface är ju lite hans låt. Men jag har lovat att ringa när hon kör den. :)
Ungen har varit på ett så gosigt humör ikväll, pussats och kelats och suttit liten stund i sin mammas knä och gosat, sen hoppat över till mej, sen till Marie och sen tillbaka. Fina unge! You know I love you!

Inga kommentarer: