söndag 21 februari 2010

Självplågeri? ;)

Ser det inte ut som att bebisen gör Peace-tecknet? ;)

Gick upp en sväng till pappa och Malin för lite gos med lillebror. Jag tycker ju att ungen är ruskigt lik sin mamma, och jag påpekar det allt som oftast.
Och allt som oftast försöker pappa klämma in lite likheter från vår släkt också, han inbillar sej att Charlie är lik både mej och Alexandra när vi var små. Kanske är det så, jag vet inte.

Men i alla fall - ikväll upptäckte jag en grej:
Han somnade i min famn, nöjd och belåten. Jag som skulle äta la ner honom i sin säng, och direkt putar han ut underläppen och låter den börja darra. Det kommer inget ljud, bara en liten gest liksom. Och jag är genast där och plockar upp honom! "Inte ska lilla bebisen ligga där, i en ensam säng om han till och med fäller ut underläppen för att visa sitt missnöje, nej nej.." Så jag tar upp honom. Och han somnar om. Jag lägger ner honom jämte mej i soffan. Han vaknar, öppnar ögonen sakta, sakta.. Fäller ut underläppen och får den att börja darra!
Jag tittar förskräckt pappa och utbrister : "Jag kan inte fatta att jag går på den lätta! Det är ju för fan JAG som har uppfunnit underläppstricket!"
Pappa flinar bara och nickar. Han vet så väl. ;) Så länge jag kan minnas har jag kört den, när det är nåt jag velat ha. Då fäller jag ut underläppen, tittar med hundögon, och sen säger jag "Snäääälla paaaaappa". Och nu går jag på den själv! Löjligt! :) Söta unge.. :)

Har tittat på tre avsnitt av säsong två på Gossip idag. Alltså, första avsnittet gjorde mej så glad, likaså avsnitt nummer två! Jag kände att jag kanske hade överreagerat lite innan, att allt kanske blir bra igen.. Sen läser jag Elinas kommentar.. Och sen kommer avsnitt nummer tre - och där krossar de mitt hjärta för andra gången!

Det är ju så jävla bra, och jag vet att jag är duktig på att tjata sönder saker, men jag måste ju bara se hela säsongen, även om det inte blir som jag vill! Fan. Är det självplågeri att fortsätta titta? ;)

1 kommentar:

elina sa...

Ne, du kommer "vänja" dig..vissa avsnitt blir man riktigt förbannad på, andra mer nöjd =) men överlag <3