torsdag 28 januari 2010

Håller jag på att bli lite sjuk?

Jag har känt mej lite olustig hela dagen idag.. Har haft ont i kroppen, varit lite skakig, trött, känningar till huvudvärk och känt mej allmänt svag.
Antingen är det faktiskt en förkylning på väg eller är det det att jag har en sallads-trams-vecka, och den innefattar inget socker. Inget alls.
Och jag är van vid att i alla fall äta något socker, då och då.

Tror fan jag ska lägga av med det helt. Eller i alla fall att hålla mej till en gång i veckan.
Inser ni hur mycket socker-skit man får i sej av att "bara" äta "vanlig" mat? Socker har en elak påverkan på folk, och jag ser helst att det skulle förbjudas. Om inte minst för alla barns skull. Det är inte deras fel att deras föräldrar hellre trycker i dom en glass eller en tablettask istället för att vänligt men bestämt visa vem det är som bestämmer!
Jag hatar den typen av uppfostran. Men jag tycker att godis är rätt gott. Ibland. :)

I alla fall - det kanske likagärna är en förkylning på gång. Det vore konstigt om det inte vore det, faktiskt. Alla andra har varit sjuka i omgångar, men inte jag. Inte en enda gång. Och jag tycker faktiskt inte att det är mer än rättvist att jag får mitt nu - för jag vet att jag kommer få det, men jag vill inte ha hit skiten när våren kommer! Då vill jag vara frisk, jag älskar våren!
Plus att min andning blir så tung när jag blir sjuk, så jag tar hellre skiten nu som sagt, än sen.
bring it on, jag är redo.

Inga kommentarer: