onsdag 22 april 2009

And then I say..

Jag kan bli irriterad när mitt humör går i vågor. Och jag kan bli irriterad när jag får frågan om varför jag är irriterad. Jag kan bli irriterad när jag svarar på frågan, att det är MF som gör att humöret svänger, och när jag få får till svar (av en som aldrig har upplevt MF, givetvis) att PMS är bara något vi tjejer skyller på bara för att vi ska ha någonting att gnälla över.
Då kan jag bli irriterad.

För jag kan lova, mina vänner, att hade vi "gett" män mensvärk en gång under en livstid, så hade vi sett män trilla ihop överallt. En efter en. De hade inte klarat av det en dag, det vet jag!

Jag skulle kunna "gnälla" precis hur mycket jag vill, om precis vad jag vill, utan att någonsin behöva förklara mej!
Och ja, jag har ett jävla humör när jag har MF - men det är okej. Det är helt okej..

Inga kommentarer: