torsdag 15 januari 2009

Trött på mej själv!

Jag har gjort det igen. Det är inte min älskade, fina mobil det är fel på - det är mej.
Ställde klockan som vanligt 06.10 så att jag har ett par minuter på mej att snooza. Ställer även Ales klocka så att jag ska vara säker på att jag vaknar. Och jag vaknar. Men jag är så trött att jag väljer att krypa ner bredvid min fina syster och värma mej ett tag till. Och så somnar jag om. Vaknar 07.20 och har tio minuter på mej att rusa till tåget.

Skit samma. En stor svart kaffe på Pressbyrån gör att jag har lite hopp om dagen!

Dagens rätt att bjuda Ale på : Kasslergratäng

Du (Jennie) behöver :
Kassler
Ris
Grädde
Ananas
Ost

Såhär gör du :
Koka riset. När det är klart häller du det i en form. Tärna kassler och släng ner i formen, tillsammans med lite ananas. :)
Häll på grädden, gärna lite peppar med, sen på med osten och in i ugnen. Ska stå där inne tills osten smälter, sen är det klart!
:) Svårt? Nae..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla söta Agge, det är inte fel på dig! Förväntar du dig att du ska jula upp ur sängen 6,10 när vi legat vakna halva natta? :) Dessutom ställde du nog om min klocka halvt i sömnen, eftersom den var fel... men jag ska visa dig idag hur man snoozar med den istället :)
MMMMM, gott med kassler! Du är bara för underbar! Nu ska jag dammsuga :)
Puss Ale

Jennie ♥ sa...

;P uuH ! Tack !

Anonym sa...

hoppas du kan dela med dig av henne till mig också ;O <3 / fiona