torsdag 15 januari 2009

Kom, så ruttnar vi ihop!

När jag kom hem efter handlandet idag så var det så städat och fint hemma, Ale hade spenderat förmiddagen med att diska, dammsuga alla rum och skura golvet - på alla fyra! Jag äger ingen mopp, tycker det är onödigt! Så söt..
En söt liten lapp fick jag med. Tycker detta är supermys, och jag sover gott med henne i huset. Trodde jag skulle sova dåligt, jag har ju en tendens att vilja ha hela sängen för mej själv, men icke! Jag babblar, sparkas och slåss i sömnen, och Alexandra skriker och sätter sej upp rätt som det är. :)
Men vi ligger och sover så sött, som små lamm!
Fan, detta går bra..

Någon som är förvånad? :)

När jag och Martin promenerade hem från affären så började snön komma igen. Det känns inte alls lika skoj som innan. Jag är mätt på vintern nu! Jag älskar vintern, men nu känner jag att det är på väg att bli en överdos av det. Jag ser så fram emot mina FEM fucking veckors semester, jag trodde aldrig att jag skulle VILJA ha så lång semester! Men jag ser så fram emot det!
Jag längtar till de ljumna sommarkvällarna, efter att man har tagit ett par öl på uteserveringen, att promenera hem med skorna i ena handen och väskan i den andra.. Jag längtar tills jag får sparka av mej skorna, framför allt! Det kan vara det bästa med sommaren.. Barfota-säsong. :)
Jag ser fram emot att rota fram alla fina sommarklänningar, alla mina fina pumps och badväskan. Jag ser fram emot att sitta ute, med öppet fönster och Winnerbäck på högsta volym, med ett glas vin och en cigarett..
Jag längtar efter värmen nu. Jag gör verkligen det!
Och även att jag vet att jag kommer bli totalt hjärndöd av fem veckors semester, så kommer jag behöva det, jag känner det.
Kommer göra det bästa av det, jag ska jobba ett par dagar i veckan, och sen vara ledig sporadiskt. För fem veckor i rad tar död på mej. Men lite ledighet kommer att sitta fint. Lika fint som mina fina, vita, NYA pumps..

:)

Inga kommentarer: