lördag 3 januari 2009

Burn the witch.

Jag har verkligen inte gjort någon nytta alls idag, förutom att ha vilat. Och det är ju bra, eftersom jag är sjuk. Känner mej fortfarande febrig, har febervärk och är sådär allmänt seg. Skönt att det är helg så att man bara kan ta det lugnt. Hoppas jag är piggare imorgon, även om det kanske inte ser så ut.

Jag tror jag har hittat min nya favoritserie förresten - The hills! Jag har aldrig fattat det innan, jag har alltid bara slagit över. Men nu råkade jag fastna i eftermiddags, och det är tydligen maraton nu lördag och söndag. Så jag har morgondagens vila planerad, haha. ;) Fy, det känns verkligen hemskt att bara ligga inne, men vad ska man göra när man mår som man gör? Någon gång måste man faktiskt vila! Sova med, för den delen..

Diskat har jag gjort idag, för jag stod inte ut med att vara i mitt kök. Men nu gör jag det. Fem minuters slit, och nu ser här ordentligt ut igen! :)

En liten rekomendation till alla förkylda : Det finns ett Vicks-smörj som man kan smörja under näsan och på bröstet om man är tungandad som jag är. Jag har ju som bekant väldigt svårt för nässpray, dels för att jag har lätt för att få näsblod, och dels för att det gör så jävla ont i näsan när jag tar spray. Men detta smörjet funkar i princip lika bra, fast att man håller allt utanför näsan. Passar mej perfekt! :)

Nu ska jag leta upp en bra bio. Har en plan på att tjuva med mej Fia på bio i veckan, eftersom hon fyller år på onsdag. :) Det är väl bra? Någon som har någon bra film att rekomendera som är bioaktuell?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet ngt annat som mamma alltid hade när vi var små och för förkylda. Kommer inte ihåg vad det heter, men det var typ ngn vätska som luktade eukalyptus som man droppade en eller två droppar på kudden för att kunna sova bra och utan att näsan snorade igen.

Skönt att du vilar lite, man behöver faktiskt det också ibland! :)