måndag 3 november 2008

Ullared.


Då var jag hemma
.

Steg ett - förberedelsen.
Vi åkte in till stan igårkväll för att hämta Kinamat, och vi var båda hungriga som fan! Jag bad om att få lite nudlar och massa vårrullar, men fick istället massor med nudlar och en gigantisk vårrulle. EN!
Efter det spelade vi Bingolotto, ingen vinst. Båda var dock nära på 250.000:-
Och efter Bingolotto gjorde vi som alla pensionärer - vi gick och la oss.

Steg två - att vakna.
Klockan ringde vid 04.00 och jag sprang upp. Visste nog inte riktigt vad jag gjorde, jag gick upp när jag fortfarande sov. Hörde ett litet hej ifrån sovrummet, och sen var det igång. Vi betedde oss båda som två små barn på julaftonsmorgon. Marie kläckte kommentarer som : Äntligen ska vi åka, kan du fatta det?

Steg tre - resan.
Resan (som enligt både Eniro och hitta.se) ska ta ca tre timmar tog oss fem timmar. Vi satte oss i bilen klockan halv fem, och vi var framme vid Ullared vid halv tio. Varför? Jo, för att Eniros kartor har ljugit, för vi har följt den till punkt och pricka, men det stämde inte! Vi fick gå ur bilen tre gånger och fråga vart vi skulle hän, och vi fick till slut hjälp.
När vi såg första skylten som sa Ullared så tutade Marie och skrek, men det visade sej att det var ytterligare en kvart kvar till slutdestination. ;)

Steg fyra - shoppingen.
Det första jag ser när jag kommer in är SATC - the movie. Taget! Det var väl det bästa jag köpte.
Redan efter en halvtimme började jag fundera på vad fan jag hade gett mej in på, galna människor med ingen hänsyn alls! Det säger väl sej självt, att om min vagn står här, och Maries står 20 cm ifrån min - då kommer det väl inte in ytterligare en vagn där emellan? Eller? Ögonmått! Kärringjävlar.
Jag som tänkte vara så hjälpsam att flytta på min vagn så att tanterna kunde komma förbi, men då puttas de istället! Nej, vet du vad! Varför ska jag vara snäll när inte dom är det? Fy..
Anyway. Hittade inte det jag skulle, det var inte så mycket kläder som jag hade hoppats på, men jag fick spendera lite i alla fall. ;) Hade fyra kassar med mej hem, så det fick duga ändå.

Steg fem - hemfärden.
Ja, jesus. Ont i ryggen, eländiga, gapskrattiga och allmänt pisströtta. Hemfärden gick dock fortare, det tog tre timmar lite drygt, precis som planerat.

Steg sex - uppackning.
Packade upp allt och insåg att jag har köpt mer för tidiga julklappar till mej själv än vad jag har gjort till andra! Så jag får ta tag i det där med julklapparna, måste handla lite till andra med, inte bara tänka på mej själv. ;)

Och mina vänner - det heter faktiskt KIROPRAKTOR! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en otroligt rolig och underhållande dag! :)
Låter som du hittade en hel del gott och blandat! :P

YEY! Jag hade rätt - kiropraktor! ;)
Vem lärde dig det 'rätta' ordet?

Och hur gick det förresten med Fäbojäntan - var det Gert Fylking som var med eller? ;)

PUSS!

Jennie ♥ sa...

Marilyn monroe klocka ??

neesch , kiropraktiker !

Anonym sa...

Kiropraktiker!

och HALLÅ BÖRJE!

Anonym sa...

åååååh jag vill oxå till ullared. Liseberg och Ullared, det är ett måste när man bor i Sveriget.. och jag har inte vart där :( Avis!! Hoppas du hitta massa fint :D

// Linis

Anonym sa...

Ha ha, ja jag hade rätt, är det ovanligt eller? ;)
Jag har till och med slagit upp det, och det ska vara Kiropraktor! Kiropraktiker är inte ens ett ord, hälsa Johan det!
Och hälsa Jennie att Gert INTE är med i Fäbojäntan, har kollat upp det också! ha ha.

Puss Ale