onsdag 29 oktober 2008

Drop dead.

Marie ringde, som vanligt kunde vi inte lägga på luren i tid. :) Inte mej emot, vi hade kunnat prata i en evighet, men vi vill spara lite skvaller och roligheter till resan.
"Hon ser ju verkligen korkad ut. Det är som att se en man som står på berget och joddlar."
"Hon ser så tom ut. Ungefär som de där små bollarna som flyger runt i luften i en gammal westernfilm." Love you. :)

Det snackas om snö imorgon. Me happy! Dock vill jag välkomna snön, kela lite, sen säga farväl tills på tisdag - då är den välkommen tillbaka för min del. Vill bara inte att Mimmi ska behöva köra när det snöar, tro mej, vi har problem med att hitta dit alla redan. Kartor hit och kartor dit. Det får nog blir GPS. Blir enklast så. ;)

Jag (liksom alla andra Karlskronabor) vaknade inatt av att mitt sovrum lyste upp, och sen small det utanför. Jag älskar åska. Somnade snabbt om igen, som ett litet barn. Hade velat ha min man här iofs, för åskan är alltid mycket mysigare ihop med honom. :)
I adore you!

Och på tal om ingenting, så börjar jag bli lite rädd för hur Sverige är på väg ner när det gäller ekonomi. Satt i köket idag och pratade med de gamla och visa damerna, och de konstaterade att detta inte är bra. Och när en så gammal tant säger det, då vet man att det inte är bra. De har varit med så pass länge i gamet att de vet.
Jag känner mej allt annat än skyldig - jag var absolut inte en av dom som röstade fram asen till makten! Min röst gick någon helt annanstans..

Märks att det har varit dåligt med bloggande idag, så som jag skriver. Har en hel dag att bryta ner i ord och skriva ner.
Kan tillägga att jag har kelat bebis idag! En pytteliten söt sak, sju veckor. Så len och mjuk! Får jämnt höra från mina kollegor att det klär mej med en bebis i famnen.
Jag vill bli en sån mamma som min mamma är. Hon har alltid hela huset fullt av ungar, både sina egna och andras. :) Hon är en sån mamma som välkomnar alla barn på gatan! Hennes dörr är alltid öppen för alla barn, det finns alltid en extra plats vid matbordet. Sån ska jag också bli när jag blir stor. :)

Nu ska jag äta upp min mango, och sedan springa ner i tvätten och tumla det sista. Sen är jag klar för idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ville bara säga det agge att det inte är moderaternas fel att det är en ekonomisk kris. den började i usa o när det drabbar ett sånt stort land så drabbar det alla.
deta satt vi ju för några helger sen o pratade om....har du glömt bort det? PÖSS!

Jennie ♥ sa...

DU har blivit utmanad av mig , läs min blogg & följ instruktionerna ! / Jennie