fredag 24 oktober 2008

Chock-faktura!

Jag kunde som vanligt inte sova. Vaknade första gången kring sex, men somnade om och vaknade halv åtta. Så var det med den sovmorgonen.

Tänkte att jag skulle betala min räkningar innan vi åker till Kalmar så att jag har en liten översikt på hur mycket jag kan spendera, känner ju mej själv rätt bra när det gäller att shoppa.

Fick en liten chock när jag loggade in på Internetbanken, dock. ;) Så jävla korkad! Hade en faktura från TRE på 975:- och jag slängde mej på telefonen direkt för att forska i hur jag kan ha kommit upp i en så hög summa, jag som normalt har en mobilkostnad på kanske 300:- per månad eller nåt. Vet ju att bredbandet låg inbakat där, men utan att kolla närmare på det så ringde jag. Kom snabbt fram, och den stackars lilla tjejen som svarade var väldigt hjälpsam. Förklarade exakt vad det var för och för hur länge jag är betald.
Jag frågade vidare och sa att det inte stämmer, och hon gav mej en reklamationsadress om jag känner mej missnöjd. Tackade och la på. Och precis i samma ögonblick som jag la på så slog det mej att beloppet stämmer alldeles utmärkt. Det är inget annat än 399:- per månad jag ska betala för datorn och bredbandet, men jag sa fel summa till tjejen som svarade. I´m the one with no soul.. Stackarn.

Som jag fräser åt de som ringer mej på jobbet som inte har fattat fakturorna osv. Nu är jag en sån kund själv. Kommer dock inte ringa och ursäkta mej för att jag hade fel, så lågt kommer jag aldrig sjunka! ;)
Men det stämmer, så det är väl bara att betala och se glad ut antar jag.

Morgonkaffet smakar som vanligt bättre än ingenting annat, jag älskar kaffe!

Inga kommentarer: