torsdag 13 april 2017

Tvingad ledighet är den enda ledighet jag verkligen uppskattar, slog det mig idag. Jag KAN inte jobba imorgon för det är stängt, jag MÅSTE vara ledig. Hade vi haft öppet så hade jag jobbat, jag har svårt att koppla av på ledighet som inte gäller alla. Jag måste bättra mig på den biten, det inser jag. Men denna ledigheten (eftersom jag ändå inte har något val) kommer lämpligt känner jag. Det ska bli skönt. Sovit som en kratta nu igen, så har jag otur blir denna helgen som förra, dvs helt utmattad och full av sömn. Aldrig någon balans här! 

Idag tog jag med mig ansiktsfärg till jobbet. På plats fanns redan massvis med söta små kaniner, påskkärringar och gubbar. Men det fanns en liten skara som inte var utklädda, och det är såklart inget måste! Men de ville, så jag satt i 20 minuter och sminkade barn, sen sminkade jag mig själv. Ett av barnen fick måla dit mina prickar ;) fick även ta in barn under dagen och sminka. sen har dagen rusat förbi med olika aktiviteter på både skoltid och fritids. På fritids fixade vi snabbt som fan ihop en äggjakt där barnen fick leta upp 36 ägg med "fågel fisk eller mitt emellan". När de hittat alla ägg serverades ett stort fint fat med lyx-frukt! 
Tänkte på en sak när jag kom hem.. här står man dagligen och informerar föräldrar om saker, både viktigt och mindre allvarligt. Undrar om de tog mig på allvar just idag. 🙈

Inga kommentarer: