torsdag 20 oktober 2016

Jag var arg igår. Trött och arg. Men när jag är arg av sådana här skäl så blir det istället en ascool drivkraft! Jag har alltid varit hjälpt av det. Vissa frågor brinner jag för, och känner jag mig minsta lilla missförstådd eller oförstådd så kan jag elda upp mig, vilket gör att man orkar fightas lite till. 

Idag vaknade jag på bra humör! Jag försöker. Idag var en bra dag. Barnen sprang ikapp mig i korridoren imorse, kramades och var sådär mysiga! 😍 jag läste för dom igår, ur en värdegrundsbok. På en av sidorna stod det "vem vill du ge ett hjärta till?" Efter det klippte jag ut varsitt hjärta till alla barn, skrev deras namn och laminerade. Sen fick de sitt hjärta innan de gick hem. Kanske en sån liten grej som gjorde att de var så goa imorse, vad vet jag. ☺️ 

Nu tappar ungarna tänder var och varannan dag, och jag fortsätter knåpa ihop design-påsar ;) jag tycker om attt pyssla med sånt. Jag tycker också om att göra saker praktiskt med barnen. Typ förmodligen därför jag valt att utbilda mig till en lärare som utför praktiskt arbete, kanske ;) idag på fritids - mitt i en konflikt mellan tre barn - försökte jag förklara det här med att vara arg, att det är okej men att det är viktigt att prata om det för att bägaren inte ska rinna över såhär. Jah hämtade ett glas och en kanna vatten, sen började jag hälla vatten i glaset. Paus. Förklara. "Om jag blir lite mer arg utan att prata om det så fylls glaset lite till.. vad händer när glaset är fullt?" Och så hällde jag vatten tills det rann ut över golvet. "Glaset blir fullt. Det rinner över." Ja. Bra. #pedagogen ;) 

Natti. 

Inga kommentarer: