måndag 17 oktober 2016

Alltså, de här satans jävla clownerna!! 😡 jag själv är skräck-fantast och jag utsätter mig både ofta och gärna för rädsla i en utsträckning som kanske inte är hälsosam alla gånger. Men då väljer JAG det. 

De här clownerna som härjar runt.. de gör mig faktiskt riktigt rädd och även riktigt förbannad. Jag är livrädd att gå ut när det är mörkt ute. Jag är livrädd att gå ner i tvättstugan för att tvätta min tvätt. Jag är livrädd för att gå till mitt jobb när det fortfarande är mörkt ute. Egentligen har jag ingen direkt clown-skräck. Men det här är människor i förklädnad som ger sig ut med syfte om att skrämma eller skada människor. Det är inte okej. Kvinnor ser sig redan över axeln vart de än går. Detta skapar ännu mer rädsla, ännu mer makt över oss. Det är inte okej! 

Idag har jag tröstat barn som varit ledsna och rädda för att clowner synts i närheten. Hur ska jag framstå som lugn när jag själv är rädd? Jag gör mitt allra bästa, men det är svårt. Varför kan man inte låta bli barn? Varför ser man det som ett nöje att skrämma och skada folk? Små barn.. 

Jag är rädd, men jag måste försöka säga till barnen att de inte ska vara rädda. Det är så jävla sjukt, hela grejen är så sjuk! Clownerna får skylla sig själva den dagen de skrämmer fel människa...... 

Inga kommentarer: