onsdag 21 september 2016

Underbara barn ❤️ ibland är man tjatig mot dom, och man tvingas höja rösten. Men idag har vi varit extra noga med att berömma och uppmuntra barnen och deras styrkor och försöka (i den mån det går) att nonchalera beteenden som inte är passande. Detta är en härlig klass, men precis som alla andra barngrupper så finns det såklart barn som behöver bli bemötta på andra sätt än andra osv. 

Idag gick min lektion ut på att varje barn skulle klippa ut en hand i valfri färg. Sedan fick de svara på vad de tänker på när de hör "fred på jorden" och "vänskap". Alla händer och alla citat ska jag sedan klistra upp på en stor bild där jag ritat ett jordklot. Kommer bli fint, och jag ska dela med mig av citaten sen ;) sjukt söta! Efter det fick de använda tiden som var över till att bestämma själva över vad de skulle göra. Och här kommer vi till det som kändes så lyckat. Två barn byggde med kapla-stavar och visade sina främsta styrkor - världens bästa anledning att lyfta upp och uppmuntra barnens skapelse. De barnen som lekte med lera fick också visa färdigheter och på så vis fick de visa sig duktiga allihop. Varenda unge kändes glad och positiv, och när jag påpekade hur stolt jag var över att de varit så duktiga och fina mot varandra så sa en pojke "nej DU är fin". 💕 samma unge har sagt till mig hela veckan att han vill ge mig en present. Och häromdagen sa han att han saknar mig innan han ens har gått hem. Sötis

De är alla så himla goa, och man blir så glad av dagar som verkligen känns i kroppen att man har gjort nånting bra och att de lärt sig något. 

Inga kommentarer: