torsdag 22 september 2016

Fantastisk dag! Idag har det bara varit fritids då det har varit studiedag på skolan. Även om jag tycker om att arbeta i skolan också så är fritids min grej liksom. ;) och det ÄR alltid speciellt när det är lovdagar/studiedagar osv. 

Jag sprang inom Konsum innan jobbet imorse och köpte potatismjöl. Jag ville göra magisk lera med barnen på eftermiddagen. Men först hade vi lite valfritt på förmiddagen och efter lunch fixade vi ihop bingobrickor och satte igång ett bingo. Ett gammalt hederligt pensionärsbingo med riktiga små bollar ;) så mysigt! 

Efter mellis började jag gegga med potatismjölet, karamellfärg och vatten. Fem olika skålar/bunkar med olika färger i. Det magiska med stärkelse och vatten är att leran inte kan bli fast, utan degen är bara fast under tiden man kramar den. När man slutar knåda så "smälter" degen. Om barnen tyckte om det? Svar ja. :) vi hade föräldrar som kom in och ville prova att klämma på degen också! 👍😂

Det var mycket att städa efteråt, men så värt det!💕

Inga kommentarer: