onsdag 28 september 2016

Sen från jobbet. Man är sjukt dålig på att passa sina tider när man ska hem. Man går aldrig hem när man ska! Men det är en värdslig sak. 💁🏻 

Imorse började jag vid 7. Och det var mörkt. Och kallt. Så idag var det extra mysigt att gå och hämta "hem" barnen och tända upp ljus och så. Barnprogram och lite pyssel. Jag behövde en lugn start, för idag har jag haft helklass halva dagen. Innan dess hade jag en förälder och ett barn som ville prata med mig om en händelse igår. Sånt känns alltid lite jobbigt, men det gick hur bra som helst! Mamman klappade mig till och med och sa att det var barnets egen önskan att det var mig de skulle prata med. "du ska verkligen ha cred. Det var ditt namn som kom upp när jag föreslog att vi skulle prata med personalen, så.. jag vill att du ska känna cred". Och det gjorde jag. Detta barnet är en liten version av mig och även mig som barn, och det sa jag till dem också. :) 

Helklassen då. Det är tufft, och början av lektionen var kämpig. Men det gick ändå bra. När man lyckas få igång barn som i vanliga fall är svåra att överhuvudtaget nå så känns det BRA. Jag blir mer och mer övertygad om att skola/fritids behöver vara en miljö som är anpassningsbar för varje enskild unge. Sen är det lättare sagt än gjort, det är inte alla gånger det fungerar. Men det är värt att försöka i de situationer som det går rent praktiskt. 😊

Sen har jag varit på ett möte idag. Mer än så kan jag inte säga än. Men jag har lite att fundera över. 

Inga kommentarer: