torsdag 1 september 2016

Ni vet när man knappt orkar göra ett dugg när man kommer hem? Jag vet om inte annat! 

I söndags kom Marie för att stanna i fyra dagar. Hur mysigt som helst, och vi promenerade på kvällen för att jag skulle visa henne vart skolan ligger. När vi nästan var hemma hos mig hör vi en bil tuta. I bilen satt Angelica. Vilken lycka! Hon sa att hon inte kunde komma, för hennes skoldag började så sent på måndagen. Men hon var här för att stanna hon med. I två dagar i alla fall :) så himla härligt att ha dom här! Mina fina ❤️ 
Marie har tagit tag i att ringa hyresvärden angående min kran och min fläkt och de har redan fixat allt. ;) jag har skjutit på att ta tag i det, för jag har inte orkat. Men nu är det ordning på torpet! 

Vi har ätit gott, myst, shoppat, legat och fnissat och skrattat om kvällarna, pratat om vår dag på jobb och skola. Allt det där som faktiskt är nödvändigt ibland. Som jag har myst! Och jobbet flyter på, jag har lätt de bästa kollegorna! Det är roligt att jobba, tiden går fort, veckorna går fort. Men framförallt så är det roligt att jobba med människor som stöttar och förstår varandras upplevelser och som gör små små saker för att underlätta och berika sina kollegors arbetsdag, och barnens tid på fritids. Underbara! 💕 häromdagen, när jag var sist kvar, körde det ihop sig lite. Min trötthet och mina absolut svagaste punkter i detta yrket gjorde att jag hade svårt att tänka klart när det var dags för hemgång. Marie kom som ett skott! Hämtade mig och lyfte upp både mig och mitt humör. ❤️ 

Att få lön då.. Min shopping har ju tagit fart efter att ha legat på is ett tag ;) jag shoppar saker jag inte brukar handla. Böcker (?!?), tavlor (?!?!?!?) osv. Och kläder, men det är ingen ovanlighet. Har köpt ett par löparskor som jag har när jag jobbar och det är nog mitt bästa köp på flera år! En adidas-jacka också. ;) och böcker då. Färjan läser jag nu, och jag har så mycket ro till läsning att jag inte kan sluta! Så bra! Och är man väl inne i ett Stim där man VILL läsa, då får man pass på! 

Sist men inte minst: jag blev mörkhårig igår. Skulle egentligen bara gå en nyans åt det mörkare hållet för jag saknar det mörka. Successivt, tänker jag. Men det blev mörkt. Snyggt. Kastanj typ. Jag är jag igen. Nu ska jag inte hitta på fler dumheter med håret på ett tag. 😊 

Inga kommentarer: