måndag 11 juli 2016

Haft fyra dagars skön ledighet (även om det känns som att man är lika mycket ledig som man jobbar). Ida kom i torsdags, och det är som vanligt väldigt skönt att träffa henne. I vanliga fall har vi ju stadig telefon-kontakt, dagligen. Men det är alltid härligt att träffas och umgås på riktigt och inte bara genom telefonen :) haft väldigt mys, och i lördags hade vi shopping på stan med Jennie. Sen blev det fest hos Johanna! Vi hade skitkul, men herregud så dålig jag var igår! Kan inte minnas när det blev SÅ illa dagen efter som igår, men det var värt det. 

Idag har jag jobbat. Känns helt sjukt att det bara är tre pass kvar innan jag drar hem till Kalmar igen. Ska bli skönt såklart, och spännande med nya jobbet och så. Men självklart lite vemod också. Att lämna Karlskrona på heltid denna gången, att veta att jag enbart kommer komma hem när jag själv har tid och lust. Det lär bli skönt att en gång för alla slippa bo i en ryggsäck (för ärligt talat så är det svindrygt) och vara där jag BOR, jobba där jag bor osv. Men samtidigt lite sorgligt att lämna mitt i sommarn, lämna mitt nuvarande jobb där jag ändå trivs väldigt bra, lämna familj och vänner. Jag vet ju att det är nära hem sen, men det är alltid lite blandat. Det jag mest ser fram emot är att få komma hem, städa, mysa och sova i min egna säng, duscha i min egna dusch och allt det där. Så ja.. Jag längtar nog hem lite. 

Men jag är inte klar här än. Tre arbetspass kvar, sen drar jag. :) 

Inga kommentarer: