onsdag 20 juli 2016

Dag två : jag kan alla barnens namn. Ish. 

Idag har varit en händelserik dag. Tålamodsprövande. Spännande. Rolig. Jobbig. Utmanande. Det är faktiskt det jag älskar mest med det här yrket, att alltid bli utmanad i sin ledarroll. Ingen, och då menar jag INGEN, är någonsin en fulländad pedagog. Det finns jävligt vassa pedagoger - jag har sett dom, dom finns på riktigt, men. Det finns ingen pedagog som kan säga att det INTE finns mer att lära. Barn är oskrivna blad och alla vi vuxna i barnens närhet (familj, kompisar, pedagoger) bidrar till att fylla de tomma bladen. Det finns helt enkelt inga korrekta lösningar på allt, utan mycket måste man pröva sig fram till, känna efter (om man hinner tänka innan man måste agera).. Men varje beslut som tas i hur vi tacklar situationer som inte är självklara lämnar en liten mening i barnets bok, och det tycker jag är viktigt att komma ihåg. Ja, det är minst sagt ett roligt jobb! ☺️😎

När jag kom hem så kom panda. 🐼 har saknat henne. Vi gick ut och sen kläckte hon idéen att vi skulle jaga Pokémon. Hah, vi har vandrat runt (barfota, lär kännas imorgon) igenom halva Kalmar och fångat djur! Faktiskt en ganska rolig aktivitet, och jag måste röra mer på mig! 😂🙊 

Hem och bre lite knäckemacka och slänga sig i soffan. 
Isvatten med lime i. Typ det godaste som finns, nästan. Jag och min storasyster har alltid varit tokiga i frukt, främst citrusfrukter. När vi var små valde vi ofta bort lördagsgodis och åt citron istället. ;) men iaf : att pressa ner en klyfta lime i iskallt vatten är ett tips! 🍋

Inga kommentarer: