måndag 30 maj 2016

Jag blev kvar i Karlskrona en dag extra. Vi ska ändå plugga järnet idag så det kan vi likväl göra hos Sofie. 

Denna helgen har varit helt fantastisk! I lördags var det Karlskrona Pride, och jag fick äran att gå i paraden med Alma. Vi pratade hon och jag innan paraden drog igång, och jag förklarade för henne hur stolt jag är att hon gör sin första fredliga demonstration som 3-åring. Även om hon inte förstår så kommer hon minnas, så hon KOMMER förstå. Jag tycker sånt är jätteviktigt. Alfred och jag stod i folkmassan på torget sen och applåderade åt saga Becker som skrek att vi ska krossa patriarkatet. Även där förstår kidsen kanske inte orden men de förstår innebörden. Alfred älskar Pride och han älskar människors olikheter. Ni är min stolthet! 

Efter Pride åkte jag, mamma och Håkan till min farbror. Jag visste att pappa, syrran med familj och Martin skulle va där, men inte att min älskade kusin Marie! Det är längesen jag blev så lycklig! Flera år sen sist men det märks inte. Det märks bara på att vi kramas och pussas konstant. 

Förutom det så har jag hunnit umgås en hel del med Johan. Också behövligt. 

Inga kommentarer: