lördag 2 januari 2016

Nytt år. 
Det hann väl precis lagom slå över till nytt år när jag började känna mig bråkig. Mot Ida, som vad jag minns inte hade gjort mig något ont alls. Jag är så bråkig när jag dricker, men det gick väl över. 

Hemma på kvällen hade vi det bra, det var Ida, jag och Agnes. Vi åt gott, drack för mycket, spelade spel och sånt. Men på krogen var det så äckligt mycket folk, och nånting fick mig att tappa humöret. Och så gick det ut över fel person. 

Igår låg vi hela dagen och kollade film och serier, gjorde en paus där vi kröp bort till hemmakväll och köpte godis. Sen hem igen. Effektivt! 

Tog tag i städet när Ida åkt, och så skulle jag ringa mamma en sväng. Då blev mamma dottersjuk, och JAG blev mammasjuk. Känner mig fortfarande lite bakisklen och har en aning bakisångest (vilket jag egentligen inte behöver). Det gick EN buss, och den skulle jag aldrig hinna. Men jag sprang, och hann. Min lilla pärla blev nog pissed för att jag sprang hela vägen. I jeans. Ja. Hon är nypiercad. ;) nu kan jag säga det, för nu vet mamma om det också. 

Inga kommentarer: