tisdag 12 januari 2016

"Bryt ihop och kom igen". 

Det gjorde jag igår. Jag blev plötsligt bara så trött, all ork tog slut och jag kunde bara se hinder istället för möjligheter. Jag fick ett halvt poäng ifrån godkänt på förra veckans tenta, och i helgen tog jag det med ro. Ett halvt poäng liksom, det visar ju på att jag inte är ute och cyklar i alla fall. Det var dessutom salstenta, och jag vet om att jag har väldigt svårt att fokusera när man skriver under tystnad med andra. Jag hör ljud som andra inte hör, och jag blir ofokuserad. Nu tror jag inte att resultatet berodde på det, mer än halva klassen kuggade typ. 

Men igår, när jag insåg allt annat som ska vara klart den här veckan, så tog det stopp. Då förbannade jag den där jävla omtentan för jag har inte tid! Klarar man den inte så får man inte gå vidare till nästa kurs. Jag kände mig stressad, och alltid i de lägena så kommer tusen andra tankar om livet. Lite pms på det, så har vi förklaringen till mitt lilla break-down. 

Jag har så många fina människor runt omkring mig. Macke gav mig ett par öl, och Sofie och jag hade ventilering i telefon. Utan henne vet jag fan inte vad jag hade gjort. 

Idag har vi pluggat hela dagen i bibblan, gjort forskningsplanen inför det stora arbetet. Och nu ska jag försöka ta tag i att plugga på omtentan. Livet är kul nästan jämt. ;) idag är jag lite mer positiv i alla fall. 

Inga kommentarer: