torsdag 30 juli 2015

Folk säger att alkohol är skit. Enda gången jag någonsin skulle hålla med om det är de gånger som det tar död på liv, oavsett hur det går till. Då är alkohol skit. 

Annars är jag ganska öppen med att jag gillar öl. Idag är en vanlig dag, en ledig dag. Och ibland krävs det 3-4 öl för att jag och min lillasyster ska öppna både hjärta och själ. Släppa ut både skratt och tårar. Sjukt behövligt. Och tyvärr hade vi inte pratat såhär utan alkohol. Så. Man kan inte bara hata, det finns kärlek i allt. 

Som grädde på moset.. 
Fia : jag har världens bästa julklapp till dig, men för en gångs skull tänker jag va tyst. 
Jag : så gör man inte. Ledtråd.
Fia : alltså, det är så DU! Du kan aldrig gissa ändå. Men det har med rock att göra. Och feminism. Och du kommer bli så glad!
Jag : HAHA är det NÅNTING ifrån "nattskiftet" så blir jag glad oavsett vad det är! 
Fia : nattskiftet? Va? Vad är det?
Jag : "HEIL SATAN!" Du kan sluta spela dum. Hade Du inte lagt till "feminism" i deb meningen så hade jag aldrig fattat. Men nu vet jag :)
Fia : alltså. Jag visste inte att du följde henne på insta.. Men okej. Ja. Jag säger inte VAD det är eller VILKEN pryl det är. Fan med.. 
Jag: jag har sedan länge bestämt att jag ska ha en hel vägg med hennes verk på, den dagen jag flyttar. Så vad du än har köpt som rör nattskiftet kommer jag älska! 
Fia : ... 


Inga kommentarer: