torsdag 22 januari 2015

Praktiken har dragit igång, det känns helt okej. Första veckan är alltid lite jobbig. Man är inte helt säker i sin roll, nya elever och sjukt många intryck. Denna gång gör jag ju dessutom min praktik som musiklärare och inte fritidslärare. Det i sig är en utmaning! Men det ska nog gå bra. 

Igår hoppade jag av vid mammas jobb. Umgicks en stund, och när hon slutat så handlade vi lite. Hon var så söt, typ avbröt mig mitt i en mening och sa "förlåt om jag avbryter dig, men jag saknar dig som fan hemma ibland. Hemma är så tomt utan dig, och jag vet ju att du är vuxen nu och inte alltid har tid. Men kan du inte sova över snart? Sist du sov hemma så myste jag varenda sekund.." Sötis-mamma!! <3

Ikväll ska jag sova hos Yoda. Skönt att slippa gå upp vid 5 imorgon.. :) klassfest imorgonkväll med. DET längtar jag till!!


Inga kommentarer: