Jag får feedback efter varje lektion också, och den pepp jag får gör ju att jag inte alls känner att det är jobbigt att stå där framme.
Igår fick jag höra av läraren att jag är duktig på att ge svar på tal, i synnerhet till de elever som alltid har något att påpeka eller ifrågasätta. Hon skrattade åt mig i att jag reagerar så snabbt. Igår gav jag två claves-pinnar till en elev som hellre ville ha marackas. Han sa "jag vill inte ha en jävla pinne!"
-nej, jag gav dig ju TVÅ, sa jag. ;)
Det fick hon roligt åt. Men sådant tänker jag ju inte på att jag gör, det bara slinker ur. ;)
Känns bättre och bättre för varje dag och det som tar tid och energi är all planering. Jag har tusen idéer jämt, och allt följer en röd tråd - men sen ska allt styras enligt läroplanen och kunskapskraven osv.
Förr sa jag att jag BARA ville vara på fritids, och använda min "musikaliska förmåga" på fritids, men nu vet jag att jag ÄVEN vill undervisa barn i musik. Kanske till och med så pass som högstadiet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar