onsdag 22 oktober 2014

VG.

Idag får jag vara nöjd. Åkte till skolan tidigare än jag behövde. Satte mig med ett piano och körde. Bestämde mig igårkväll för att prova VG-nivå, skiter det sig så sänker jag nivån. 
När jag övade gick det svinbra. 

Väl inne i rummet sen, där läraren ska lyssna.. Då var jag nervös. Fattar inte detta, brukar inte bli så pirrig. Men jag körde först lärarens låt, satte den. Sen min egenvalda : stay med Rihanna. Där klantade jag mig ibland, men inte märkbart eftersom jag hittade tillbaka utan att pausa. 
Efteråt sa läraren att det är en svår låt att spela pop-komp på, men att jag faktiskt fått till det. Att jag planterat in egna ackord i låten (var tvungen att finnas med ett visst antal 7-ackord) lät bara bra. Så jag fick VG. 
Jag är så stolt över mig själv. Man FÅR tänka att man inte ska va bäst i allt, men känner jag att jag KANSKE har en chans att lära mig så, fan.. Då är det värt mödan. :) 

Inga kommentarer: