onsdag 29 oktober 2014

Ångest.

Gårdagen blev för jävla fin! Tentade i Kalmar, visade sig att jag alls inte är helt dum i huvet på noter och sådant! Klarade mig galant själv, men behövde lite hjälp då och då. 

Och resten. Vi ölade, som om det inte fanns någon morgondag, vi spelade bort så mycket pengar på black jack-bordet och vi var orediga. Vi skulle åkt hem igår men hade så roligt. Så vi beslutade oss för att sova på en soffa i Kalmar, hos en kompis kusin. Vaknade imorse, snubblade över en livs levande iller, skrek och väckte Hannes som fick ta hand om den. Gick till skolan, mötte upp Sofie och gänget, var med på deras lektion men mådde dåligt. Gick till bussen, som av någon anledning inte gick förrän om två timmar. 

Shoppade lite på new yorker. En munktröja bland annat, för jag höll på att frysa ihjäl. Lagom hängig tjej. Ensam i Kalmar med Malin i luren. Sympati. Ångest. Jätteångest. Bakfylla. Hemsk dag, kände jag. 

Åkte hem, mötte upp lillsyrran för att käka sushi innan hon åker tillbaka till Göteborg. Stack mig (?!?!) på en sushipinne, så det började blöda och jag fick en speta. 
Kan inte NÅGOT gå rätt?! 

Ångesten har lagt sig, det värsta i alla fall. Ska tänka bort mig själv och mina dumheter och ta mig ett bad. Sen, om orken finns, bör jag påbörja min tenta. Utan öl. Inga öl så långt ögat kan nå, jag ska inte bruka alkohol på ett tag nu, bortsett från lördag.  

Inga kommentarer: