måndag 15 september 2014

Sorgligt. Fruktansvärt sorgligt. Men jag vägrar se det som att Sverige har slocknat. Jag måste se det som att stora delar av Sverige har vaknat. Jämställdheten ökade sina röster stort jämfört med förra valet. Läste just att fi under 2014 har gått ifrån 2000 medlemmar till 21.000 stycken! Och det, mina vänner, det är historiskt. Det är historiskt att det FINNS motstånd till detta elände!

Imorgon vaknar vi upp till ett nytt Sverige, med en ny regering och en ny partiledare. Det är samma Sverige, men med nya värderingar och nya sätt att styra landet på. Sverige har röstat in ett rasistiskt parti till att hjälpa till med "styrandet", och den som inte tycker de är anmärkningsvärt borde fan skämmas!
Vi har ett främlingsfientligt parti i våran riksdag, som är det tredje största partiet. Det är nu kampen börjar. Det är nu man måste hålla varandras händer ännu hårdare, skrika ännu högre, och tycka lite till. För det är våran rätt att säga ifrån.

Jag tänker inte se detta som en förlust. Jag ser SD's framgång som en förlust. Men jag ser feminismens språng som en ännu större vinst. Som ett litet parti är det svårt att ta sig fram. Men att gå från 2000 medlemmar till 21.000 på ett år är en framgång.

I Karlskrona var det 711 som röstade rosa. Jag var en av dom. Det låter smått, men det är allt utom smått. Se till Sverige. I det stora. Där är det inte smått.

Nu, hörni. Nu börjar kampen på allvar.

Inga kommentarer: