måndag 15 september 2014

Fråga 1: Vet ni vilka jag ogillar mest?
- de som röstar på SD för att SD är det ENDA partiet som vågar "röra om i grytan".

För det första kräks jag på uttrycket "röra om i grytan" när det handlar om rasism. För det andra så gratulerar jag er till att ni finner tillfredställelse över hela grejen med att röra om i en låtsas-gryta med verkliga människor i. Måste kännas underbart. För ER. Ni bor inte i grytan. Då är det jävligt fantastisk för er att få vara med och hålla i sleven, för då känns det BRA i era kroppar. Att ni får RÖRA OM lite grann.

Fråga 2: Vad fan är det ni ska röra om?
- ni befinner er i KÖKET, eller som jag brukar kalla det ; i NORMEN. För er känns det bra i normen, för ni vet ingenting annat. Normen är bra, för alla som ingår i den klubben. Men så har vi de i grytan, som SD så fint vill "RÖRA OM" i. Som INTE ingår i normen, och i vissa fall (precis som jag) inte VILL befinna sig någon annanstans. Vet ni hur många det finns BORTSETT från SD, som ständigt, DAGLIGEN, rör om i grytan. På arbetsplatser, i skolor, i hemmen.. Överallt. Överallt ska man bli omrörd hela jävla tiden. För att behaga ER. Så att NI får känna det där härliga med att vara den som håller i sleven när det rörs om i den svenska grytan. Känns det bra nu? Eller ska vi röra om lite till, det är ju ändå inte er det handlar om?
Jag tänker inte dra på mig offerkoftan, för jag ser inte allt utifrån mitt perspektiv. Jag ser det ifrån mitt och TUSENTALS andras perspektiv. När NI vill lägga er livsviktiga röst på att "röra om i grytan" så vet jag faktiskt inte vad vinsten för er är. Men jag vet vad förlusten blir för andra. Detta ständiga förtryck mot alla MÄNNISKOR som inte ingår i normen. För ni vet väl att det är människor i grytan? Människor som inte har något annat val än att vara i grytan. Människor som kanske dagligen utsätts för sleven, men som tvingas utsätta sig EN GÅNG TILL. För ER skull, för att NI ska känna er nöjda. Är det inte äckligt?

Fråga 3: vet ni vad jag tycker om det?
- jag tycker det är äckligt.

Inga kommentarer: