söndag 11 maj 2014

jag var på seans ikväll.
Har vart på massa seanser förut men aldrig blivit kontaktad. Hoppas alltid på att farmor ska komma..

Idag sa mediet "är det nån här som känner Lasse?"
Jag var den enda av ca 100 pers som kände en Lasse på andra sidan. Då frågade hon "har du problem med käken?"
-Nej, men jag bet nyligen sönder en tand..
-då pratar jag med rätt person. Vem är Lasse för dig?
-min farbror..
-Okej. Lasse säger att du gjort stora förändringar i ditt liv, och det har varit mycket för dig. Han säger att du ska släppa allt det som varit och bara fortsätta gå framåt. Backa inte, fortsätt gå. Du tänker väldigt mycket och har ett speciellt tankemönster. Du har precis börjat lära dig att själv försöka bryta ditt eget tankemönster, och Lasse säger att du ska fortsätta med det, att du är duktig. Han pratar om att du är en väldigt rolig person och att du börjar återgå till ditt vanliga jag, där du är pajas. Fortsätt så. Han pratar om att han vill gratulera.. Fyller du år?
-nej.
-okej. Nånting är det han vill gratulera.. Det kan handla om en födelsedag, eller en examen.. Jag vet inte riktigt..

Sen fortsatte hon :
-Lasse har många på denna sidan han ville hälsa till, men idag vill han prata med dig. du har talets gåva, flicka lilla. Din farbror vill att du ska använda det. I både skrift och tal. Han ser det som en av många talanger du besitter, och att just få ner dina tankar i ord vill han att du ska visa upp, för du är duktig.

När jag kom hem slog det mig att pappa fyller år på torsdag. Min examen är ju inte förrän om 2,5 år ;)

Så häftigt. Och terapeutiskt. Allt stämde. Och jag vet om det där med hur jag sätter ord på tankar, jag skriver i mitt block ibland. Personligen tror jag att farmor stod vid sidan om, men att hon skickar fram Lasse. Det är enklare, för det kan jag tackla. Farmor vet att jag hatar att gråta inför folk, och hade hon kommit fram så hade jag brutit ihop. Nu var jag mest lugn. Samlad. Och allt stämde så väl, det här med förändringar och känslor.. Vägledning av spöken tas tacksamt emot. :)
God natt.

Inga kommentarer: