tisdag 28 januari 2014

Sofie, Stina och jag står och borstar bort snö från sofies bil när en man går förbi och muttrar stöddigt : "prova med isskrapa kanske.." Jag vänder mig om och säger "men det är ju ingen is?" Då fortsätter han gnägga om vad som är bäst att göra. GARANTERAT för att vi var tre tjejer vid en bil, hade vi vart tre män hade han antagligen inte sagt nåt. OM det nu finns manlig logik så kommer jag aldrig förstå mig på den, och i sådana här fall ökar inte direkt chanserna på att lura mig att det faktiskt finns en hjärna där inne heller. Han kunde lika gärna dragit ner brallan och visat att han faktiskt har en snopp och det har ju inte vi, så automatiskt är man klipskare på att borsta snö om man är en redig karl! Bra, då vet jag att jag ska börja använda isskrapor trots att det inte finns nån is. Perfekt, man lär så länge man lever.

Nog om det. Gjort fältstudie på min favvo-skola med mitt favvo-fritids idag! Känslan är alltid lika härlig när man funderar på allt som känns jobbigt i skolan och att det KOMMER bli jobbigare, och så kliver man in i en fritidsverksamhet som faktiskt är av top klass. Man får som en käftsmäll : det är DET HÄR vi kämpar för, det är DÄRFÖR det kan va tufft ibland.
Jag är slut i huvudet och trött i ögonen, men rent kroppsligt är jag full av fritids-energi.

Inga kommentarer: