tisdag 28 januari 2014

Problemet med mig är att jag lätt snöar in på grejer och då tar jag mig inte ur på LÄNGE.
Gitarren. Kommer att bli mitt fördärv! Det låter bra, jag KAN, fingrarna är alldeles förstörda. Så blir det.
Det verkliga problemet är att jag sätter mig med gitarren, spelar, letar låtar på nätet där jag studerar ackorden och sen KÖTTAR jag! FEM timmar senare vaknar jag till i soffan - fortfarande spelande - och kommer på att 1: jag fryser. Så jag skakar. 2: jag har inte ätit sen 11. 3: jag har inte duschat, plockat i ordning, kollat läxor.. Ingenting.
Det är DÄRFÖR jag börjat skriva checklistor när jag är hemma, för hemma har jag väldigt svårt att hålla strukturen själv. Löjligt att behöva skriva upp när man ska äta, liksom - det har jag aldrig behövt förut. Men förut har jag haft struktur, jobbat på bestämda tider, ätit lunch samma tid på dagen och så vidare.

Doktorn berömde min checklista och sa att jag ÄR i behov av det. Det är dagar som dessa som jag inser det själv. Skriver jag ingen lista så glömmer jag viktiga saker, såsom mat.
Doktorn säger att kurret i magen är det enda som påminner mig om att jag behöver mat, och eftersom jag alltid funkat så att jag inte KAN äta när jag inte är hungrig så behöver jag bli påmind via kurret. Får jag inte kurret (som idag), och jag INTE har skrivit lista.. Då glöms det.
Skärpning!

Men gitarren är kul. Jag lär mig själv. Jag är duktig.

Inga kommentarer: